普段のプレゼンとか資料とかって、
A4横のフォーマットでpptで、広告枠の提案だと
細かい数字がツラツラならんでて、、、、
まぁ自分で作ってもなんて面白みの無い資料なんだと思うことが。。。
んでこの本屋でコレを見つけて早速。
やっぱテレビって見てて例えニュースでも頭使わせること無く
理解させるテクはスゴいと思う。
使えそうなテクとして
・「最初に結論」がテレビの鉄則
・情報は「3つ」までに絞りこむ
・人間が直感できる文字は16文字まで
・グラフの経線を外す。
・資料で使う囲みツールは角が取れたヤツを使う。←これちょっと意外だったけど使えそう。
社内外関係なく普段から意識してれば少しは変わるかも!
ってことでコレよりは実用的。
Usually I use PowerPoint when I do presentation, I think how boring my documents for presentation.
Especially advertising space, there are filled with a lot of numbers and words.
I found this book by chance and I got it.
I think TV has great power.
TV show makes me understand without I think, if it were news program.
I picked up techniques easily to use.
- The theory of TV, the first is conclusion.
- Topics are up to three.
- Up to 16 characters, Human can understand in intuition.
- Remove the outline in the graph.
- Cut the edge you draw on the presentation document.
If I always consider it, my presentation will be better. Maybe!
登録:
コメントの投稿 (Atom)
0 件のコメント:
コメントを投稿